İçeriğe geç

Iş Yerinde Uyulması Gereken Kurallar Nelerdir

İşyeri kuralları nasıl olmalı?

İşyerinde hiyerarşiye saygı, üstler ve meslektaşlarla nazik ve saygılı etkileşim, söz verilen işi zamanında tamamlama ve işte verimli olma en önemli öncelikler arasındadır. Ayrıca dürüstlük, güvenilirlik ve açık bir şekilde iletişim kurabilme yeteneği önemli unsurlardır.

İş yerinde etik kurallar nelerdir?

İş Etiği KurallarıDürüstlük. Dürüstlük ilkesi tüm iç ve dış ilişkilerde ve süreçlerde esastır. … Güvenlik. … Çıkar çatışması … Sorumluluklar. … Yasalara ve yönetmeliklere uyma sorumluluğu. … Hizmette özen yükümlülüğü. … Çevreye ve topluma karşı sorumluluk. … İşyeri politikalarına ve kurallarına uyma sorumluluğu. Daha fazla makale…

İş görgü kuralları nelerdir?

Mülakata gittiğinizde uygun şekilde giyindiğinizden, insanlara isimleriyle hitap ettiğinizden ve işi zamanında istediğinizden emin olun. Abartılardan ve yalanlardan kaçının.

İş yerinde çalışırken nelere dikkat etmeliyiz?

YENİ BİR İŞ ALIRKEN NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ? Kişisel markanızı unutmayın. … Güven ve ödülün zamanla edinilen değerler olduğunu unutmayın. … Sağlıklı ve gerekli olduğunu düşündüğünüz sınırları erkenden belirleyin. … İşyerinde önceliğinizin kendi görevleriniz olduğundan emin olun. … Zaman yönetimi becerilerinizi geliştirin.

İş adabı nedir?

İş hayatında işbirliğini kolaylaştıran yazılı olmayan ancak denenmiş ve test edilmiş kurallar vardır. Üst-ast ilişkileri, konuşma ve yazışma, ofis kullanımı, giyim ve kişisel hijyen gibi konuları düzenleyen bu kurallar, iş görgü kurallarını temsil eder.

Ofis kuralları nelerdir?

Ofiste 10 görgü kuralı: Cep telefonunuzun sesi her zaman kısık olmalıdır. Müzik dinlemek için kulaklık kullanmalısınız. … Telefon görüşmelerinizi molalara saklayın. … Meslektaşlarınızla yüksek sesle konuşmayın, bu başkalarını rahatsız edebilir. … Kötü kokulu yiyecekleri ve kimyasalları ofisten uzak tutun.Daha fazla makale…

İş ahlaki kuralları nelerdir?

İş etiği kuralları. Dürüst ve yasalara uygun davranırız. İnsanlara ve çevreye saygılı davranırız ve şu konulara dikkat ederiz: Bu şekilde çalışırız. Daha fazla makale.

İşyeri prensipleri nelerdir?

İşyeri ilkeleri, bir organizasyonun değerlerini, kurallarını ve standartlarını belirleyen temel kurallardır. Bu ilkeler etik davranış, saygı, dürüstlük, ekip çalışması ve iletişim gibi unsurları içerir.

Temel etik kuralları nelerdir?

Temel etik ilkeler * Dürüstlük, insan onuruna ve emeğe saygı, özerklik, adalet, akademik özgürlük, sorumluluk, güven, doğruluk, objektiflik, açıklık, özeleştiri, koruma, çevreye, doğaya ve yaşam haklarına duyarlılık bu ilkelerin temelini oluşturur.

Görgü kuralları nelerdir 5 tane?

Nezaket kuralları şunlardır: Teşekkür etmek, “teşekkür ederim”e karşılık vermek, “lütfen” kelimesini kullanmak, karşımızdaki kişiye ismiyle hitap etmek, biri geldiğinde ayağa kalkmak, selam vermek, empati kurmak ve iyi bir dinleyici olmak.

İş yerinde nasıl davranılmalı?

BLOGDürüst olun! Şüphesiz dürüstlük hem işte hem de hayatınızın geri kalanında uymanız gereken altın kurallardan biridir. …Şefkatli olun! …Soruları açık ve sakin bir şekilde cevaplayın! …Hoşgörülü olun! …Özür dilemeyi bilin! …Tarafsız olun! …Dedikodu yapmayın! …Bilgilenin!Daha fazla makale…

Meslek adabı nedir?

Mesleki etik, belirli bir meslek grubunun mesleğe ilişkin olarak oluşturduğu ve koruduğu, meslek mensuplarını doğru davranmaya zorlayan ve kişisel eğilimlerini sınırlayan; ilkesiz davranışları engelleyen, meslek içi rekabeti düzenleyen ve hizmet ideallerini korumayı amaçlayan ilkeler bütünüdür.

İş yerinde nasıl başarılı olunur?

İş Hayatında Başarılı Olmanın YollarıHazırlıklı olun. İlk bakışta bu sözü binlerce kez duymuşsunuz gibi geliyor, değil mi? … Elinizden gelenin en iyisini yapın. … Engelleri kaldırın. … Zamanınızı iyi kullanın. … Güvenilir olun. … Gündemi takip edin. … Sezgiler önemlidir. … Hata yapmaktan korkmayın.

İyi bir çalışan nasıl olmalı?

İyi bir çalışan disiplinlidir ve düzenli bir iş rutini vardır. Sorumluluk sahibidir ve işini önemser. İyi bir çalışan sorumluluk sahibi davranır ve işinin sonuçlarını kabul eder. Motive olmak için dış etkenlere ihtiyacı yoktur; kendini motive edebilir.

İşyerinde ilk gün nasıl davranmalı?

İşe başladığınız ilk gün heyecanlı, coşkulu ve istekli görünmek, güne pozitif başlamak ve insanlarla iyi iletişim kurmak önemlidir. İlk günden itibaren çok uykusuz ve bitkin olduğunuzu söylemeniz isteklerinizin sorgulanmasına yol açabilir, bu nedenle heyecandan uyuyamıyor olsanız bile bunu dile getirmemeniz daha iyidir.

İş yerinde nasıl davranılmalı?

BLOGDürüst olun! Şüphesiz dürüstlük hem işte hem de hayatınızın geri kalanında uymanız gereken altın kurallardan biridir. …Şefkatli olun! …Soruları açık ve sakin bir şekilde cevaplayın! …Hoşgörülü olun! …Özür dilemeyi bilin! …Tarafsız olun! …Dedikodu yapmayın! …Bilgilenin!Daha fazla makale…

Davranış kuralları nelerdir?

Toplumsal yaşamın sürdürülebilirliği için gerekli olan kurallara insan davranış kuralları denir. İnsan davranış kuralları; Ahlak kuralları, görgü kuralları, din kuralları, örf ve adet kuralları ve hukuk kurallarından oluşur.

İyi bir personel nasıl olmalı?

– Başkalarına karşı şefkatli ve saygılıdır, onların ihtiyaçlarını dikkate alır. – Tutumludur ve şirketin kaynaklarını tutumlu kullanır. – Şirketi ve çalışma arkadaşlarını dış etkenlerden korumaya çalışır ve savunur. – İşini profesyonel düzeyde iyi yapar.

Meslek adabı nedir?

Mesleki etik, belirli bir meslek grubunun mesleğe ilişkin olarak oluşturduğu ve koruduğu, meslek mensuplarını doğru davranmaya zorlayan ve kişisel eğilimlerini sınırlayan; ilkesiz davranışları engelleyen, meslek içi rekabeti düzenleyen ve hizmet ideallerini korumayı amaçlayan ilkeler bütünüdür.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir